dinsdag 9 februari 2016

Extra

 Brainstormbeeld

Hoor
de beelden
onbehouwen,
houden van
verhulde vergelding.
Van marmeren,
houten kruizen
met gouden rand.
Van zonneschijn, kuis zijn.
Van heksen in de brand.
Van Roos EN Jasmijn
EN
van water naar wijn.

Als een kanon die uit de oude school klapt
en daar tegenover een open deur intrapt.
Vliegen op karakter
de ballen door de kerk
en door de ruiten.
Verknallen het glas
in loodwerk.
Zij schiet de stilte door de storm.
Als een tornado van verbeelding swingt
rond de enige jood, die daar voor de laatste maal wordt omringd
door idols van So you wanna be a popstar, avatar of whatever. En roept:
aufmachen! Die portemonnee.
Nederland zingt
als een baksteen.
De wind huilt mee.


Kliekjes

In alle staten
bederven zij
van onder den Europeesche pan.
Het allerbeste van het westen.
De vruchteloze
belangengemeenschapschotel
beurs gekookt en verpest,
voor de rest
stamppot met stoom,
bonen met spek.
Slank op de bank.
Zure room het loon.
De hete lucht blies tafelverdragen schoon.
De chef had lekker speciaal
met vlaggetjes, internatiomaal
de ui overdwars doorgesneden.
Vers om te janken.
De verenigde klanken
van knagen in lagen
borrelen na...
 
 
Seksuele intimidatie

Emancipatie is asymptotisch,
anders loop je over me heen. 
Gelijk zijn
de pruimen zuur.
Maar man, ik geniet
een versimpeld bestaan/ 
Ben zwakzinnig van nature.
Opdringerig vermogenden 
mogen zich voordragen.
Kwetsuurgevoelige creep 
voldoet niet aan vacature.
Een afzonderlijk gemeenschappelijke situatie:
Kapitalistisch medium 
schets schaars gekleed ideaalbeeld.
Frisdrank
maakt meer kapot dan je door hebt.
Ongelijkheid heel gewoon verdeeld:
Met een doorschijnende pot pinda's tussen de benen
ontkleedt elke prins
tot paard en aapje.
Alle humaniteit verdwenen
in't volgzaam kuddeknaapje.
Het paard afgezet.

Vangen

Met ogen dicht

gaat team Rocket aan
de haal, Picachu al gezwicht.

Er bleek een pootje uit gelicht.
Cookiemon kon niet meer lopen.
Straal bezopen, opgelicht.

*Pokebal klapt flitsend dicht rond trippend trommeldiertje*
Voelt zich mentaal lichter, opgelucht, durft weer te dromen.
Alles om dichter bij de sterren komen.


Genoeg

Ik wil niet meer.
Is wat jij zou zeggen.
Als ik zou zeggen.
Ik wil meer.
IK zou zeggen.
Je kan wel meer willen.
Je kan wel zeggen.
Ik wil niet meer.


Haiku’s


Limerickhaiku
Jij bent belangrijk.
Verrijk mijn kijk gelijk of
luister mijn gezeik.

Vandaag
Ik ben.. zo vrolijk.
Ik ben behoorlijk vrolijk.
Ben ik anders nooit.

Wij zijn 2 vrienden.
Hoela hoela, hop hop hop
tot de laatste snik.

Hoeren in de RAI.
Kijkdozen beurs geknepen.
Tekort aan rood lint.

Ik ben net wakker.
Mijn woordenschat niet zo groot.
Mijn maag wil eten.

Karma in het veld.
Alles wat je erin stopt.
Zwem je zelf doorheen.

Kip in’t pannetje.
Kippige haiku’s op stok.
Lekker met saté.

De kip stak over.
Er kwam een driewieler aan.
De kip stapte in.

De kip zit op stok.
De haan kraait in de morgen.
Het ei gaat naar werk.

De kip stak over.
Loopt tegen een lantaarnpaal.
Hij keek niet goed uit.

De Kip zonder kop
loopt tegen een lantaarnpaal.
Gezicht van rood licht.

De kip stak over.
Zij kon niet meer fladderen.
De kip was te stoned.

De kip stak over.
Haar horloge was kapot.
Coffeeshop nog dicht.

De kip legt een ei.
Begin van vers gekakel.
Het ei is wijzer.

Het mes snijdt de kip
De ene in de vriezer.
De ander zo gaar.

De kip kwam later.
Zij had de bus genomen.
Het ei was er eerst.

De politie zoekt
kippenneukers, opgelet!
De kip was verkracht.

De kip is uit vorm.
Naar de patatzaak geweest.
een half kippetje.

Lekker in haar vel.
Fris op schaal en in model.
De kip is geplukt.

De kip vliegt door’t hok
en gaat stil zitten broeden.
Ze was haar ei kwijt.

De T-rex had trek.
Hij stond vooraan bij de Mac.
Ze hadden geen kip.

Zijn we uitgepraat?
Zo juist nog in gedichten.
Nu in gedachten.



toegift?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten